Profesjonalne pozycjonowanie stron i sklepów internetowych

Ilość stron, jakie można znaleźć w globalnej sieci, rośnie z roku na rok. Codziennie pojawiają się nowe, zarówno prywatne, jak i firmowe, takie jak sklepy lub hurtownie internetowe. Większość z nich charakteryzuje się atrakcyjną szatą graficzną oraz dużą funkcjonalnością, znacznie ułatwiającą znalezienie potrzebnych informacji. Niestety, wszystkie te elementy nie gwarantują witrynie odniesienia sukcesu wśród wielu jej podobnych i aby stało się to możliwe, konieczne będzie skorzystanie z usługi, którą jest profesjonalne pozycjonowanie stron. Jest to skomplikowany i wieloetapowy proces, wymagający dużej wiedzy zarówno z zakresu projektowania, jak i sposobów działania wyszukiwarek internetowych, oczywiście z Google na czele. Dzięki temu witryna może szybko zyskać wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania, co zazwyczaj przekłada się na znaczny wzrost odwiedzin, a kiedy przeprowadza się pozycjonowanie sklepów także wzrost zysków ze sprzedaży oferowanych produktów.
Fachowe pozycjonowanie stron polega przede wszystkim na optymalizacji wszystkich tworzących je elementów pod kątem działania mechanizmów wyszukiwania, nazywanych inaczej robotami. Pracę rozpoczyna się zazwyczaj od audytu witryny, a w szczególności jej kodu źródłowego, tworzonego najczęściej w HTML, użytej grafiki i zdjęć, a przede wszystkim treści oraz dopasowanych do niej słów i fraz kluczowych. Proces optymalizacji kodu przebiega wielopłaszczyznowo, konieczne jest wyeliminowanie z niego znalezionych błędów i dostosowanie go stawianych przez organizację W3C wymagań. Strona sklepu działającego w sieci oznacza dużą ilość umieszczonych na niej elementów graficznych, dlatego pozycjonowanie sklepów obejmuje również ich modyfikację. Należy je skompresować, zmniejszając ich rozmiar, najlepiej zastępując pamięciożerne formaty lżejszymi, co znacząco wpłynie na skrócenie czasu ładowania strony. Jednak najważniejszą kwestią, jaką zajmuje się pozycjonowanie stron, jest dobór słów kluczowych. Muszą się one znaleźć w wielu elementach witryny, w metatagach, jej tytule oraz w nagłówkach i tytułach linków. Powinny być jak najbardziej unikalne oraz oryginalne, tak aby odróżniały się na tle konkurencji, a w miarę możliwości muszą też odpowiadać zapytaniom, jakie wpisują w Google internauci. Ostatnio w tej dziedzinie stosuje się całkiem nową metodę, dającą o wiele lepsze rezultaty, nazywaną długim ogonem, polegająca na użyciu dużej ilości rozbudowanych, wieloczłonowych fraz w miejsce spotykanych dotychczas pojedynczych słów.

REKLAMA: Euro Seo  Kraków – euro-seo.pl/audyty-seo

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 10.0/10 (1 głos )
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z 0 głosów)